Loading…

ADHD

ADHD is een (sales & marketing) tool ontstaan uit het jarenlange gevecht tegen de uitdagingen van de gelijknamige aandachtsstoornis.
Een verstoring van verscheidene neurotransmitters maakt het erg moeilijk om de meest dagdagelijkse taken uit te voeren.
Anderzijds hebben mensen met adhd ook vaak enkele supertalenten.

We zijn er in geslaagd, na onderzoek en tal van experimenten, de roots van deze supertalenten te ontdekken.
Heel vaak ligt (of toch ten minste bij mij) een dopamineverslaving aan de basis van de meest creatieve en spannende momenten in mijn leven.
Door de dopamine triggers te isoleren en vervolgens los te laten op jouw omgeving, kan je verbazingwekkende resultaten boeken.
Je kan deze gebruiken in presentaties, salestalks & pitches, projecten, marketing van producten of bedrijven of om je evenement extra spice te geven.

De belangrijkste triggers zijn onder te brengen in 4 categorieën.
Aandacht, drama, humor & durf.

Aandacht:
Generation Y (Millennials) hebben meer dan ooit nood aan een persoonlijke benadering. Het gevoel om impact te maken op hun leefwereld en omgeving. Daarnaast liegt biologie er niet om. De sterkste connecties (vriendschappen, relaties, collega’s, ..) komen voort uit een een vorm van rapport (gelijke golflengte) waarbij persoonlijke aandacht de basis vormt. In heel veel sales boeken vind je ook heel wat voorbeelden terug van onschuldige aanrakingen tijdens een salespitch om zo connectie te versterken.

Drama:
Waarom kijkt iedereen naar Temptation Island? Er worden zelfs evenementen georganiseerd om samen op café te volgen. Roddelen, gebeurt zowat op elke werkvloer, school, vriendengroep en zelfs in je eigen familie. Het is gewoon deel van het mens zijn zeker? Drama staat ook voor de show & entertainment graad van iets. Denk bijvoorbeeld aan America’s got talent. Zo ‘over the top’ maar ongelofelijk populair. Waarom waren alle tickets van Tomorrowland na een half uur alweer uitverkocht? Zij investeren bakken geld in die Wauw-factor. Waarom? Omdat het werkt.

Humor:
Laat je tijdens een sales gesprek iemand lachen? Dan is de deal al half binnen. De kracht van een lach of een goedgeplaatste grap is eindeloos. Herinner je de laatste keer nog dat jij en een collega de slappe lag kreeg en er niemand anders kon volgen? Je kan er zeker van zijn, je connectie met deze persoon is op dat ogenblik onbreekbaar.

Durf:
Telkens jij je grenzen verlegt, krijg je een instant gevoel van voldoening. Je kan ook inspelen op dit fenomeen door anderen te helpen hun grenzen te verleggen. Je creëert niet alleen rapport door de hulp & coaching, je geeft iemand de voldoening achteraf. Elk jaar nemen duizenden mensen deel aan de dodentocht. Honderd km lang bijt je jezelf door de pijn in de hoop een ‘runners high’ te bereiken en de finish te halen. Help anderen nieuwe dingen te ontdekken en zichzelf in uitdagende posities te stellen.